Oppimistehtävä 1: Esittäytyminen

Esittäytyminen

Esittäytyminen

by Serja Sisko Marjatta Metsnen -
Number of replies: 0

Hei! Olen Serja, sisätauti-kirurginen sairaanhoitaja ja työskentelen tällä hetkellä kirurgisella kuntoutusosastolla. Olen myös kuuden, jo osin aikuisen lapsen äiti. Olen usein pohtinut perheen merkitystä yleiselle hyvinvoinnille, terveydelle sekä sosiaalisten taitojen karttumiselle. 

Työssäni kohtaan hyvinkin erilaisista lähtökohdista tulevia kuntoutettavia potilaita ja heidän omaisiaan. Ennaltaehkäisevä hoitotyö kiinnostaa minua suuresti sekä potilaiden että yhteiskunnan kannalta. Ennaltaehkäisy monissa terveys- ja sosiaalisissa ongelmissa tulisi käsitykseni mukaan halvemmaksi sekä yhteiskunnalle että potilaalle itselleen sekä estäisi monia lisäongelmia. 

Ennaltaehkäisevä yhteisö- ja perhehoitotyö  ei ole minulle kovinkaan tuttu käsite, mutta olen innokas opiskelemaan ja hankkimaan tietoa siitä. Minulla on suuri into ymmärtää paremmin ennaltaehkäisevän hoitotyön merkitystä yksilölle, yhteisölle, yhteiskunnalle ja koko maapallolle ja sen väestölle. Tavoitteeni onkin saada tietoa ja ymmärrystä, jota voin hyödyntää sekä työssäni että elämässä yleensä.

Olen aloittanut opiskelun avoimessa yliopistossa harrastuksesta ja oppimisen ilosta , mutta haaveenani on saada lisätutkinto vielä jossainvaiheessa näin vanhemmiten. En hötkyä, mutta voin myöntää,että intoni opiskeluun, uuden tiedon saamiseen ja asioiden ymmärtämiseen on suuri.